با عرض سلامی دوباره.این روزا اتفاقات زیادی داره تو جهان اسلام(خصوصا در خاورمیانه)رخ میده که فکر کنم سرنوشت این اتفاق ها می تونه برای همه ی مسلمانان تو سرتاسر جهان و حتی برای ابرقدرت ها هم مهم باشه.ما تصمیم گرفتیم که در این قسمت نقشه ی تحولات در کشور های اسلامی رو قرار بدیم تا همه از این ها مطلع باشند.((البته نقشه ها از سایت ویکی پدیا گرفته شده ولی احتمال خطای اونا هم وجود داره ولی در بیش تر مواقع یعنی در نود درصد اوقات نقشه ها درست اند))

نقشه ی استراتژیک عراق

نقشه ی استراتژیک سوریه

نقشه ی استراتژیک عراق و سوریه

نقشه ی استراتژیک یمن

نقشه ی استراتژیک لبنان

نقشه ی استراتژیک لیبی


تحولات عراق:در این نقشه از رنگ قرمز برای نشان دادن نیروهای دولتی و نیروهای مردمی عموما شیعه و ارتش عراق استفاده شده است و از رنگ مشکی برای نشان دادن تروریست های داعش و از رنگ زرد برای نشان دادن کرد های عراق استفاده شده است.


تحولات سوریه:در این نقشه از رنگ قرمز برای نشان دادن نیروهای دولتی و ارتش سوریه و نیروهای متحد با دولت (مانند حزب الله)استفاده شده است و از رنگ مشکی برای نشان دادن تروریست های داعش و از رنگ زرد برای نشان دادن کرد های سوریه استفاده شده است.دراین نقشه رنگ سبز بیانگر تروریست های ارتش آزاد،فیلق الشام،جیش الاسلام و ... و از رنگ سفید یا سورمه ای برای نشان دادن تروریست های جبهه النصره استفاده شده است.


تحولات یمن:در این نقشه از رنگ قرمز برای نشان دادن نیروهای دولت فراری منصور هادی و عموما نیروهای عربستانی و اماراتی ائتلاف استفاده شده است و از رنگ سبز برای نشان دادن ارتش یمن و حوثی ها و از رنگ خاکستری برای نشان دادن تروریست های القاعده  استفاده شده است.


تحولات لبنان:در این نقشه از رنگ قرمز برای نشان دادن نیروهای دولتی و ارتش لبنان استفاده شده است و از رنگ آبی برای نشان دادن حزب الله و از رنگ خاکستری برای نشان دادن تروریست های جبهه النصره و از رنگ مشکی برای نشان دادن تروریست های داعش استفاده شده است.



تحولات لیبی:در این نقشه از رنگ قرمز برای نشان دادن نیروهای دولتی لیبی استفاده شده است و از رنگ سبز برای نشان دادن مخالفان دولت لیبی و از رنگ مشکی برای نشان دادن تروریست های داعش و از رنگ زرد برای نشان دادن قوم طوارق استفاده شده است.رنگ خاکستری نیز مخصوص شورا برای شهر های بنغازی،درنه و اجدابیا می باشد.